Skoči na glavno vsebino

PROJEKTI VRTEC tabela 2024-25

  • MALI SONČEK (državni projekt)

Projekt se izvaja skozi vse šolsko leto. V projekt so vključeni otroci od 2. leta naprej. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec in Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

– Otrokom obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami.

– Otrok razvija gibalne sposobnosti.

– Otrok postopno spoznava in usvaja osnovne prvine različnih gibalnih zvrsti.

– Otrok se zaveda lastnega telesa in doživlja ugodje v gibanju.

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

MODRI SONČEK (2-3 leta):

  •   Modri planinec (4 izleti: 2 daljša sprehoda in 2 izleta).
  •   Igre brez meja (športno popoldne s starši).
  •   Naravne oblike gibanja na prostem ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
  •   Igre na prostem.
  •   Vožnja s poganjalcem.
  •   Igre z žogo.
  •   Ustvarjanje z gibom in ritmom.

Naravne oblike gibanja.

Otroci naj bi opravili 5 nalog, na koncu dobijo priznanje.

ZELENI SONČEK (3-4 leta):

  • Zeleni planinec (4 izleti: 3 izleti in 1 orientacijski pohod).
  • Igre brez meja (športno popoldne s starši).
  • Mini kros (tek 200 metrov) ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
  • Igre na prostem z alpskimi ali tekaškimi smučmi (igre na prostem brez in s smučmi ali igre z nestrukturiranim materialom in igre s smučmi na travi).
  • Vožnja s triciklom ali skirojem.
  • Igre z žogo.
  • Ustvarjanje z gibom in ritmom.
  • Naravne oblike gibanja.

Otroci naj bi opravili 5 nalog, na kocu dobijo priznanje.

ORANŽNI SONČEK (4-5 let):

  • Oranžni planinec (4 izleti: 3 izleti in 1 orientacijski pohod).
  • Igre brez meja (športno popoldne s starši).
  • Mini kros (tek 250 do 300 metrov) ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
  • Igre na prostem z alpskimi ali tekaškimi smučmi (igre na prostem brez in s smučmi ali igre z nestrukturiranim materialom in igre s smučmi na travi).
  • Vožnja s skirojem ali kolesarjenje.
  • Igre z žogo.
  • Ustvarjanje z gibom in ritmom.
  • Naravne oblike gibanja.

Otroci naj bi opravili 5 nalog, na koncu dobijo priznanje.

RUMENI SONČEK (5-6 let):

  • Rumeni planinec (5 izletov: 4 izleti in 1 orientacijski pohod).
  • Igre brez meja (športno popoldne s starši).
  • Mini kros (tek 300 metrov) ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
  • Igre na prostem z alpskimi ali tekaškimi smučmi (igre na prostem brez in s smučmi ali igre na snegu ter hoja in tek na smučeh 500 metrov ali igre z nestrukturiranim materialom in igre s smučmi na travi).
  • Igre z žogo.
  • Ustvarjanje z ritmom in gibom.
  • Elementi atletske in gimnastične abecede.
  • Igre z vodo, v vodi in ob vodi.

Otroci naj bi opravili vsaj 7 nalog, na koncu dobijo medaljo.

  • TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK (državni projekt)

Projekt se izvaja v novembru, v času dneva tradicionalni slovenski zajtrk, ki bo v letošnjem šolskem letu 15. 11. 2024. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec in Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

  • Otrok spozna, da mu uživanje različne zdrave hrane, telesne vaje in počitek pomagajo ohranjati zdravje.
  • Otrok spozna različno hrano in pridobiva navade zdravega in raznolikega prehranjevanja.
  • Otrok se zaveda namena in spozna razloge za lokalno samooskrbo, domačo pridelavo in predelavo hrane.
  • Otrok spozna pomen zajtrka.
  • Otrok spozna kaj potrebuje za življenje ter ohranjanje in krepitev zdravja.
  • Otrok spozna, da na njegovo zdravje vpliva okolje in on sam.
  • Otrok ima možnost sodelovati pri pogovoru o živalih, prehrani.

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Sodelovanje otrok pri tradicionalnem slovenskem zajtrku (15. 11. 2024).
  • Z otroki se pogovorimo o pomenu pridelave lokalne hrane ter o pomenu uživanja različne zdrave hrane.
  • Otrok spozna pomen zajtrka.
  • Otrokom skozi celotno šolsko leto omogočimo ter jih spodbujamo, da otroci poskusijo okusiti različno hrano in na ta način širijo okuse.
  • CICI VESELA ŠOLA (državni projekt)

Projekt se izvaja v skozi vse šolsko leto. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec in Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

  • Otroci se pogovarjajo o različnih temah, ki jih srečujejo v svojem življenju.
  • Cici vesela šola je vseslovenski preizkus znanja, ki ne spodbuja tekmovalnosti temveč raziskovanje in sodelovanje otrok.

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Obravnavanje različnih tem, ki predstavljajo različna področja: kulturno in estetsko vzgojo, socialno učenje, šport, družboslovje, naravoslovje, tehniko,…
  • Ob koncu spoznavanja bomo poskušali samostojno rešiti naloge in pridobiti pohvalo.

 

  • CICI BRALNA ZNAČKA (državni projekt)

Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, v projekt so vključeni otroci od 3. leta naprej oziroma glede na interes otrok. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

  • Otrok v sodelovanju s starši ob knjigi in lutki preživlja kvalitetne, zabavne in poučne trenutke.
  • Otrok se uči pravilnega ravnanja s knjigami.
  • Otrok spoznava in doživlja različna literarna dela za otroke.

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Pripovedovanje in predstavitev prebrane knjige ostalim otrokom.
  • Pogovor o knjigah in doživetjih ob prebiranju le-teh.

 

  • PASAVČEK (državni projekt)

Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, v projekt so vključeni vsi otroci vrtca. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

  • Varna vožnja otrok v avtomobilu in uporaba otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov (pri odraslih in otrocih).
  • Otroci svoje aktivnosti usmerijo tudi na opozarjanje odraslih glede uporabe varnostnih pasov, tako da lahko posredujejo svoja sporočila in opozorila odraslim(staršem, starim staršem in drugim odraslim, s katerimi se vozijo) ali širše v svojem okolju (na ravni šolskega okoliša, drugim oddelkom, v občini).

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Aktivna vključenost učiteljev/vzgojiteljev, otrok, staršev v projektno delo (v vseh fazah projektnega dela tako pri izbiri problema, načrtovanju, izvedbi in evalvaciji)
  • Uporabljeni različni pristopi in metode dela pri obravnavi teme (npr. likovno ustvarjanje, pogovor, branje, poslušanje, razlaga, delo na terenu, gibanje itd. z namenom, da čimbolj celostno zajamemo področja otrokovega razvoja)
  • Aktivna vključenost drugih v izvajanje projektov (starši, policija, občinski SPV in drugi z namenom, da je uspešnost učinkov večja če npr. starši spremenijo ali utrdijo svoje varno ravnanje)
  • Izpeljava posebnih dogodkov na temo pripetosti med vožnjo v osebnih avtomobilih (srečanja za starše, demonstracija pravilne uporabe otroških sedežev, razstave izdelkov itd.)

 

  • POLHKOV IGRALNI KOVČEK (projekt vrtca)

Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, v projekt so vključeni vsi otroci vrtca. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

  • Otrok spoznava, različne družabne in miselne igre.
  • Otrok se ob igrah uči preštevanja in sodelovanja v skupini.
  • Otrok se ob igrah, ki zahtevajo različne socialne in matematične spretnosti nauči strpnosti in konstruktivnega sodelovanja.
  • Otrok se seznanja, da je potrebno za igrače skrbeti, jih pospravljati, da se lahko z njimi ponovno igramo.
  • Otrok v sodelovanju s starši preživlja sproščene trenutke stran od elektronskih naprav.

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Otroci in starši se preko tedna igrajo različne družabne in miselne igre, pripravljene v kovčku in ob koncu v zvezek dodajo svoje vtise in priložijo svoj nov predlog igre.

 

  • ZGODNJE OPISMENJEVANJE V VRTCU (projekt vrtca)

Projekt bomo izvajali skozi vse šolsko leto, vanj so vključeni predšolski otroci ter mlajši, ki si želijo sodelovati pri dejavnostih. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.

Cilji projekta:

  • Otrok v sodelovanju s starši ob knjigi preživlja kvalitetne, zabavne in poučne trenutke.
  • Otrok se uči pravilnega rokovanja s knjigami.
  • Otrok doživlja jezik in knjigo kot objekt igre.
  • Otrok se igra z glasovi, črkami, besedami…
  • Otrok spoznava in doživlja temeljna literarna dela za otroke.
  • Otrok se na zabaven način srečuje z zgodnjim opismenjevanjem.
  • Otrok si razvija jezikovne zmožnosti (artikulacija, besednjak, besedila, komunikacija).

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Polhkov bralni nahrbtnik (nahrbtnik s knjigami potuje od otroka do otroka skozi vse leto).
  • Grafomotorične vaje.
  • Pripovedovanje in predstavitev prebrane knjige ostalim otrokom.
  • Smiselno tvorjenje stavkov.
  • Obisk knjižničarke.
  • Didaktične igre s črkami in nelogičnimi besedami, prepoznavanje simbolov, igre z glasovi.
  • Izmišljuje si svoje zgodbe s pomočjo fotografij oz. ilustracij.
  • Sodelovanje v dramatizacijah.

 

  • GLASBENE URICE (projekt vrtca)

Projekt bomo izvajali skozi vse šolsko leto, vanj so vključeni vsi otroci, ki si želijo sodelovati pri dejavnostih. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Mateja Pezamovski, Patricija Medved ter Martina Rožanec.

Cilji dejavnosti:

  • Spodbujanje splošne ustvarjalnosti pri pripravi, organizaciji in uporabi sredstev in prostora.
  • Odkrivanje in negovanje specifičnih umetniških sposobnosti in nadarjenosti (razvijanje posluha in občutka za ritem).
  • Doživljanje pozitivnih čustev ob petju, plesu in igranju na male inštrumente.

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Raziskovanje orffovih glasbil, primerjanje zvočnih značilnosti glasbila in spremljanje pesmi z njimi.
  • Izdelava preprostih glasbil (kitara iz plastenke, steklenice z vodo, ropotuljice…).
  • Prikaz visokih in nizkih tonov z rokami ob poslušanju in petju različnih pesmi.
  • Učenje novih otroških pesmi in petje že poznanih otroških pesmi v obsegu svojega glasu.
  • Pravilno ogrevanje telesa in glasilk pred petjem.
  • Sproščanje ob glasbi in plesu.
  • Priprava otrok na nastope.
  • Ponavljanje ritmičnih vzorcev s ploskanjem.
  • Izvajanje glasbeno-didaktičnih iger (iskanje skritega predmeta s pomočjo hitrih in počasnih zvokov glasbila ali ploskanja z rokami).

 

  • PRAVLJIČNE URICE (projekt vrtca)

Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, vanj so vključeni vsi otroci drugega starostnega obdobja, ki si želijo sodelovati pri dejavnostih. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Martina Rožanec, Mateja Pezamovski ter Patricija Medved.

Cilji projekta:

  • Otrok ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo in pridobiva pozitiven odnos do literature
  • Otrok ob poslušanju in pripovedovanju pravljic razvija zmožnost domišljijske rabe jezika, s književno osebo se identificira ter doživlja knjižno dogajanje
  • Otrok se uči samostojno pripovedovati
  • Izboljšanje pozornosti pri poslušanju pravljic

Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:

  • Obiski knjižnice
  • Rokovanje s knjigami
  • Urjenje pozornosti s pomočjo pripovedne lutke
  • Poslušanje pravljic, zgodb, ugank, pesmi
  • Pripovedovanje, obnavljanje in izmišljanje svoje zgodbe
  • Igra besed- glasovno razporejanje ( prvi in zadnji glas, zlogovanje, iskanje rim, itd.)
  • Delavnice ( izdelava knjižnega kazala, izdelava knjige, itd.)
Dostopnost