- MALI SONČEK (državni projekt)
Projekt se izvaja skozi vse šolsko leto. V projekt so vključeni otroci od 2. leta naprej. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec in Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
– Otrokom obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami.
– Otrok razvija gibalne sposobnosti.
– Otrok postopno spoznava in usvaja osnovne prvine različnih gibalnih zvrsti.
– Otrok se zaveda lastnega telesa in doživlja ugodje v gibanju.
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
MODRI SONČEK (2-3 leta):
- Modri planinec (4 izleti: 2 daljša sprehoda in 2 izleta).
- Igre brez meja (športno popoldne s starši).
- Naravne oblike gibanja na prostem ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
- Igre na prostem.
- Vožnja s poganjalcem.
- Igre z žogo.
- Ustvarjanje z gibom in ritmom.
Naravne oblike gibanja.
Otroci naj bi opravili 5 nalog, na koncu dobijo priznanje.
ZELENI SONČEK (3-4 leta):
- Zeleni planinec (4 izleti: 3 izleti in 1 orientacijski pohod).
- Igre brez meja (športno popoldne s starši).
- Mini kros (tek 200 metrov) ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
- Igre na prostem z alpskimi ali tekaškimi smučmi (igre na prostem brez in s smučmi ali igre z nestrukturiranim materialom in igre s smučmi na travi).
- Vožnja s triciklom ali skirojem.
- Igre z žogo.
- Ustvarjanje z gibom in ritmom.
- Naravne oblike gibanja.
Otroci naj bi opravili 5 nalog, na kocu dobijo priznanje.
ORANŽNI SONČEK (4-5 let):
- Oranžni planinec (4 izleti: 3 izleti in 1 orientacijski pohod).
- Igre brez meja (športno popoldne s starši).
- Mini kros (tek 250 do 300 metrov) ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
- Igre na prostem z alpskimi ali tekaškimi smučmi (igre na prostem brez in s smučmi ali igre z nestrukturiranim materialom in igre s smučmi na travi).
- Vožnja s skirojem ali kolesarjenje.
- Igre z žogo.
- Ustvarjanje z gibom in ritmom.
- Naravne oblike gibanja.
Otroci naj bi opravili 5 nalog, na koncu dobijo priznanje.
RUMENI SONČEK (5-6 let):
- Rumeni planinec (5 izletov: 4 izleti in 1 orientacijski pohod).
- Igre brez meja (športno popoldne s starši).
- Mini kros (tek 300 metrov) ali dejavnosti na trim stezi na igrišču.
- Igre na prostem z alpskimi ali tekaškimi smučmi (igre na prostem brez in s smučmi ali igre na snegu ter hoja in tek na smučeh 500 metrov ali igre z nestrukturiranim materialom in igre s smučmi na travi).
- Igre z žogo.
- Ustvarjanje z ritmom in gibom.
- Elementi atletske in gimnastične abecede.
- Igre z vodo, v vodi in ob vodi.
Otroci naj bi opravili vsaj 7 nalog, na koncu dobijo medaljo.
- TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK (državni projekt)
Projekt se izvaja v novembru, v času dneva tradicionalni slovenski zajtrk, ki bo v letošnjem šolskem letu 15. 11. 2024. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec in Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
- Otrok spozna, da mu uživanje različne zdrave hrane, telesne vaje in počitek pomagajo ohranjati zdravje.
- Otrok spozna različno hrano in pridobiva navade zdravega in raznolikega prehranjevanja.
- Otrok se zaveda namena in spozna razloge za lokalno samooskrbo, domačo pridelavo in predelavo hrane.
- Otrok spozna pomen zajtrka.
- Otrok spozna kaj potrebuje za življenje ter ohranjanje in krepitev zdravja.
- Otrok spozna, da na njegovo zdravje vpliva okolje in on sam.
- Otrok ima možnost sodelovati pri pogovoru o živalih, prehrani.
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Sodelovanje otrok pri tradicionalnem slovenskem zajtrku (15. 11. 2024).
- Z otroki se pogovorimo o pomenu pridelave lokalne hrane ter o pomenu uživanja različne zdrave hrane.
- Otrok spozna pomen zajtrka.
- Otrokom skozi celotno šolsko leto omogočimo ter jih spodbujamo, da otroci poskusijo okusiti različno hrano in na ta način širijo okuse.
- CICI VESELA ŠOLA (državni projekt)
Projekt se izvaja v skozi vse šolsko leto. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec in Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
- Otroci se pogovarjajo o različnih temah, ki jih srečujejo v svojem življenju.
- Cici vesela šola je vseslovenski preizkus znanja, ki ne spodbuja tekmovalnosti temveč raziskovanje in sodelovanje otrok.
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Obravnavanje različnih tem, ki predstavljajo različna področja: kulturno in estetsko vzgojo, socialno učenje, šport, družboslovje, naravoslovje, tehniko,…
- Ob koncu spoznavanja bomo poskušali samostojno rešiti naloge in pridobiti pohvalo.
- CICI BRALNA ZNAČKA (državni projekt)
Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, v projekt so vključeni otroci od 3. leta naprej oziroma glede na interes otrok. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
- Otrok v sodelovanju s starši ob knjigi in lutki preživlja kvalitetne, zabavne in poučne trenutke.
- Otrok se uči pravilnega ravnanja s knjigami.
- Otrok spoznava in doživlja različna literarna dela za otroke.
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Pripovedovanje in predstavitev prebrane knjige ostalim otrokom.
- Pogovor o knjigah in doživetjih ob prebiranju le-teh.
- PASAVČEK (državni projekt)
Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, v projekt so vključeni vsi otroci vrtca. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
- Varna vožnja otrok v avtomobilu in uporaba otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov (pri odraslih in otrocih).
- Otroci svoje aktivnosti usmerijo tudi na opozarjanje odraslih glede uporabe varnostnih pasov, tako da lahko posredujejo svoja sporočila in opozorila odraslim(staršem, starim staršem in drugim odraslim, s katerimi se vozijo) ali širše v svojem okolju (na ravni šolskega okoliša, drugim oddelkom, v občini).
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Aktivna vključenost učiteljev/vzgojiteljev, otrok, staršev v projektno delo (v vseh fazah projektnega dela tako pri izbiri problema, načrtovanju, izvedbi in evalvaciji)
- Uporabljeni različni pristopi in metode dela pri obravnavi teme (npr. likovno ustvarjanje, pogovor, branje, poslušanje, razlaga, delo na terenu, gibanje itd. z namenom, da čimbolj celostno zajamemo področja otrokovega razvoja)
- Aktivna vključenost drugih v izvajanje projektov (starši, policija, občinski SPV in drugi z namenom, da je uspešnost učinkov večja če npr. starši spremenijo ali utrdijo svoje varno ravnanje)
- Izpeljava posebnih dogodkov na temo pripetosti med vožnjo v osebnih avtomobilih (srečanja za starše, demonstracija pravilne uporabe otroških sedežev, razstave izdelkov itd.)
- POLHKOV IGRALNI KOVČEK (projekt vrtca)
Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, v projekt so vključeni vsi otroci vrtca. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
- Otrok spoznava, različne družabne in miselne igre.
- Otrok se ob igrah uči preštevanja in sodelovanja v skupini.
- Otrok se ob igrah, ki zahtevajo različne socialne in matematične spretnosti nauči strpnosti in konstruktivnega sodelovanja.
- Otrok se seznanja, da je potrebno za igrače skrbeti, jih pospravljati, da se lahko z njimi ponovno igramo.
- Otrok v sodelovanju s starši preživlja sproščene trenutke stran od elektronskih naprav.
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Otroci in starši se preko tedna igrajo različne družabne in miselne igre, pripravljene v kovčku in ob koncu v zvezek dodajo svoje vtise in priložijo svoj nov predlog igre.
- ZGODNJE OPISMENJEVANJE V VRTCU (projekt vrtca)
Projekt bomo izvajali skozi vse šolsko leto, vanj so vključeni predšolski otroci ter mlajši, ki si želijo sodelovati pri dejavnostih. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Patricija Medved, Martina Rožanec, Mateja Pezamovski.
Cilji projekta:
- Otrok v sodelovanju s starši ob knjigi preživlja kvalitetne, zabavne in poučne trenutke.
- Otrok se uči pravilnega rokovanja s knjigami.
- Otrok doživlja jezik in knjigo kot objekt igre.
- Otrok se igra z glasovi, črkami, besedami…
- Otrok spoznava in doživlja temeljna literarna dela za otroke.
- Otrok se na zabaven način srečuje z zgodnjim opismenjevanjem.
- Otrok si razvija jezikovne zmožnosti (artikulacija, besednjak, besedila, komunikacija).
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Polhkov bralni nahrbtnik (nahrbtnik s knjigami potuje od otroka do otroka skozi vse leto).
- Grafomotorične vaje.
- Pripovedovanje in predstavitev prebrane knjige ostalim otrokom.
- Smiselno tvorjenje stavkov.
- Obisk knjižničarke.
- Didaktične igre s črkami in nelogičnimi besedami, prepoznavanje simbolov, igre z glasovi.
- Izmišljuje si svoje zgodbe s pomočjo fotografij oz. ilustracij.
- Sodelovanje v dramatizacijah.
- GLASBENE URICE (projekt vrtca)
Projekt bomo izvajali skozi vse šolsko leto, vanj so vključeni vsi otroci, ki si želijo sodelovati pri dejavnostih. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Mateja Pezamovski, Patricija Medved ter Martina Rožanec.
Cilji dejavnosti:
- Spodbujanje splošne ustvarjalnosti pri pripravi, organizaciji in uporabi sredstev in prostora.
- Odkrivanje in negovanje specifičnih umetniških sposobnosti in nadarjenosti (razvijanje posluha in občutka za ritem).
- Doživljanje pozitivnih čustev ob petju, plesu in igranju na male inštrumente.
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Raziskovanje orffovih glasbil, primerjanje zvočnih značilnosti glasbila in spremljanje pesmi z njimi.
- Izdelava preprostih glasbil (kitara iz plastenke, steklenice z vodo, ropotuljice…).
- Prikaz visokih in nizkih tonov z rokami ob poslušanju in petju različnih pesmi.
- Učenje novih otroških pesmi in petje že poznanih otroških pesmi v obsegu svojega glasu.
- Pravilno ogrevanje telesa in glasilk pred petjem.
- Sproščanje ob glasbi in plesu.
- Priprava otrok na nastope.
- Ponavljanje ritmičnih vzorcev s ploskanjem.
- Izvajanje glasbeno-didaktičnih iger (iskanje skritega predmeta s pomočjo hitrih in počasnih zvokov glasbila ali ploskanja z rokami).
- PRAVLJIČNE URICE (projekt vrtca)
Projekt bomo izvajali od oktobra 2024 do junija 2025, vanj so vključeni vsi otroci drugega starostnega obdobja, ki si želijo sodelovati pri dejavnostih. V načrtovanje in izvajanje smo vključene vzgojiteljice vrtca: Martina Rožanec, Mateja Pezamovski ter Patricija Medved.
Cilji projekta:
- Otrok ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo in pridobiva pozitiven odnos do literature
- Otrok ob poslušanju in pripovedovanju pravljic razvija zmožnost domišljijske rabe jezika, s književno osebo se identificira ter doživlja knjižno dogajanje
- Otrok se uči samostojno pripovedovati
- Izboljšanje pozornosti pri poslušanju pravljic
Načrtovane dejavnosti v sklopu projekta:
- Obiski knjižnice
- Rokovanje s knjigami
- Urjenje pozornosti s pomočjo pripovedne lutke
- Poslušanje pravljic, zgodb, ugank, pesmi
- Pripovedovanje, obnavljanje in izmišljanje svoje zgodbe
- Igra besed- glasovno razporejanje ( prvi in zadnji glas, zlogovanje, iskanje rim, itd.)
- Delavnice ( izdelava knjižnega kazala, izdelava knjige, itd.)